PENGIKUT BLOG SAYA

Google+ Followers

EZYTOPUP



Wednesday, October 31, 2012

KENAPA AKU DIANIAYA KETUA JABATAN


Sedih, geram dan marah. Itulah perasaan aku apabila aku mengetahui bahawa aku telah dianiaya oleh ketua jabatan aku. Apa silap aku? Kalu betul aku ada silap dengan kau, kenapa kau tak pernah tegur aku atau panggil aku dan berbincang elok-elok dengan aku? Kenapa kau harus menghukum aku sebegini?

29 ARTIS YANG DIBERIKAN HIDAYAH

Bersyukur dan terharu sangat-sangat apabila melihat beberapa artis telah diberikan hidayah oleh Allah Taala. Daripada pakaian yang mendedahkan aurat dan menjolok mata, sekarang mereka tampil dengan imej yang lebih indah dipandang. Manis dan sejuk mata memandang. Bertuah lelaki yang dapat menjadikan mereka ini isteri kerana dah la cantik malah menutup aurat lagi. Semoga mereka akan menjadi isteri yang baik dan solehah. 

Monday, October 22, 2012

SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA HAJI-AMALAN SUNAT BULAN ZULHIJJAH


Penyimpan Mohor Besar Raja-raja telah mengumumkan Hari Raya Haji jatuh pada hari ke 10 Zulhijjah 1433 bersamaaan 26 Oktober 2012 iaitu hari Jumaat ini. Jadi, sempena sambutan Hari Raya Haji ini saya ingin mengucapkan selamat menyambut Hari Raya Haji kepada semua pengikut blog saya dan pengunjung blog saya ini. Terima kasih kerana sudi singgah di blog saya yang tak seberapa ini.

Sunday, October 21, 2012

PATI MAKIN BERANI 2-BUNUH ANAK SENEGARA KERANA "GILA"


Terbaca satu berita tentang dua rakyat warga Kemboja telah memukul dan mencekik budak berumur lima tahun sehingga mati. Budak tersebut merupakan anak kepada kawan mereka yang juga warga Kemboja. Budak itu dibunuh dan dibungkus sebelum dibuang ke dalam semak di belakang sebuah semuah. Semua ini disebabkan oleh seorang budak lima tahun mengejek mereka dengan perkataan 'GILA'.

PIALA MALAYSIA MILIK KELANTAN, MUNCUL JUARA TREBLE BUAT KALI PERTAMA


Kelantan melakar kejayaan cemerlang apabila menjulang Piala Malaysia 2012 setelah menumpaskan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) 3-2 pada perlawanan akhir di Stadium Shah Alam, malam ini. Indra Putra Mahayuddin muncul wira pasukan ''The Red Warriors'' apabila menjaringkan gol kemenangan pada masa tambahan selepas kedua-dua pasukan terikat 2-2 dalam perlawanan sepenuh masa 90 minit.

Saturday, October 20, 2012

FINAL PIALA MALAYSIA 2012



Tepat jam 8.45 malam ini, sebahagian besar penonton akan menunggu di hadapan televisyen untuk menyaksikan perlawanan akhir Piala Malaysia musim 2012 yang akan mempertemukan dua juara iaitu juara liga super, Kelantan dan juara liga perdana, ATM. Perlawanan ini akan dilangsungkan di RTM 1 dan Astro Arena 801.

Friday, October 19, 2012

BAWAK KERETA SAMBIL SENYUM-SENARAI AES DI SELURUH NEGARA


Semenjak dua menjak ni, sibuk diperkatakan di media mengenai AES . Kenapa orang sibuk sangat dengan AES ni sampaikan media heboh memperkatakan tentangnya sampai menteri pun campur tangan? Ini jawapannya.

Thursday, October 18, 2012

(PANAS) PENGARAH MOHON MAAF KEPADA PELAKON KERANA FILEM

Terbaca satu artikel mengenai seorang pengarah yang juga pelakon filem memohon maaf kepada pelakon filem tersebut secara terbuka. Ini kerana keadaaan pelakon tersebut ketika ini telah berubah sepenuhnya. Ketika pengambaran filem tersebut, pelakon itu tidak lagi bertudung, tetapi setelah filem itu siap, pelakon tersebut telah menutup aurat dan tidak lagi berpakaian menjolok mata.

Monday, October 15, 2012

RM 700,000 TERBANG BEGITU SAHAJA

Gambar sekadar hiasan.

Itulah yang berlaku kepada kepada 6 orang penculik yang telah ditangkap kerana menculik seorang remaja berumur 15 tahun. Wang tebusan yang berjumlah RM 700,000 itu dijanjikan untuk diberikan kepada penculik sebagai pertukaran dengan tebusan.

(MACAM-MACAM) HARI TU KERA, NI BERUK PULAK


Hari itu seorang warga emas ditembak kerana disangkakan kera, baca entri. Yang ni pulak beruk. Seorang pekerja warga asing telah ditembak oleh majikannya sendiri yang berumur 71 ketika memanjat pokok mangga berhampiran rumah majikannya itu di Kuantan, Pahang. Pekerja warga Indonesia berumur 39 tahun itu mati di tempat kejadian kerana kecederaan parah di kepala.

Sunday, October 14, 2012

NAFSU DI HADAPAN

Ketika asyik melayari internet, mencari info-info untuk diletakkan dalam blog, tiba-tiba terbaca tentang seorang gadis yang sedih dengan ketelanjurannya sehingga dia membunuh anak yang dilahirkannya itu. Ia membuang anaknya itu untuk menutup malu. Sedih dan pilu hati ini memikir gadis yang masih muda, 17 tahun umurnya tapi telah menjadi seorang ibu dan pembunuh insan yang tidak bersalah itu.

Saturday, October 13, 2012

(SEKS) PASANG GELANG UNTUK PANJANG DAN KEPUASAN


Pelbagai cara atau teknik termasuk beberapa alat untuk meningkatkan kepuasan seksual dan memanjang zakar. Terbaru, bomba terpaksa memotong nat besi yang dipasang pada zakar seorang lelaki yang berusia 30-an di hospital. Tindakan tersebut dilakukan apabila zakar lelaki tersebut bertukar menjadi lebam dan hitam akibat salur darah tersekat.

(SEKS) TANDAS PUN JADI

Dalam tandas pun tak pe yang penting, apa yang nak, dapat. Itulah yang berlaku kepada remaja berumur 16 tahun sanggup melakukan seks bersama kekasihnya di dalam tandas awam. Dia beberapa kali telah terlanjur dengan kekasihnya kini mula ketagih dan akan melakukan seks setiap kali bertemu dengan kekasihnya. Kadang-kadang dia akan melakukan perkara tersebut di rumahnya apabila keluarganya tiada di rumah.


Dia yang masih bersekolah akan membeli kondom yang berharga rm 3.50 di sebuah kedai di pekan Melaka sebelum melakukan seks bersama kekasihnya yang berumur 19 tahun. Kekasihnya itu adalah bekas pelajar di sekolah yang sama dengan remaja tersebut.

(PELIK) PORSCHE RM 900, 000 DILARIKAN DARI BILIK PAMERAN


Pelik-pelik.. Macam mana sebuah kereta Porsche boleh dilarikan dari bilik pameran oleh seorang lelaki sedangkan bilik tersebut dikawal oleh pengawal keselamatan dan kamera keselamatan? Jawapannya, ketika kereta tersebut dicuri, hanya seorang pengawal yang berjaga ketika itu.

Friday, October 12, 2012

BAJET 2013-ISU KENAIKAN HARGA GULA

Bajet 2013 hampir 6 minggu telah berlalu tetapi masih lagi terdengar ketidakpuasan hati daripada pemimpin pembangkang dan rakyat yang berpendapatan rendah. Apa yang mereka tidak puas hati bukannya pasal rebet telefon, skim rumah pertama dan hal-hal berkaitan ekonomi negara tapi apa yang mereka risaukan ialah kenaikan harga gula.

Gula adalah komponen yang sangat penting dalam kehidupan kita. Kenapa saya kata penting? Ini kerana gula digunakan hampir dalam semua masakan dan minuman di seluruh negara dan ia mempunyai keistimewaan yang sangat penting.

Thursday, October 11, 2012

(LANJUTAN) ANAK AMY SEARCH NAMPAK TAYANG PAHA DI ANUGERAH BLOCKBUSTER

Ini adalah maklum balas yang telah diberikan oleh pemilik gambar seksi dalam entri ANAK AMY SEARCH NAMPAK TAYANG PAHA DI ANUGERAH BLOCKBUSTER, Nabila huda mengenai gambar seksinya ketika menghadiri Anugerah Blockbuster tersebut.


NABILA Huda si pelakon yang kini sedang hangat dengan drama bersiri “Julia” sekali lagi naik carta kontroversi kerana didakwa terlalu seksi sewaktu menghadiri majlis “Anugerah Blokbuster 2012 anjuran syarikat televisyen berbayar di Stadium Melawati, Shah Alam hujung minggu lalu. 

Dress hitam rekaan Aliabastamam yang disarung Nabila nampak cukup cantik pada badannya. Namun ada yang sakit mata melihat belahan gaun tersebut sehingga melepasi peha serta mempunyai bukaan pada bahagian antara dada dengan sedikit badannya. Lantas anak perempuan vokalis Amy Search ini dihentam teruk sebab dikatakan tidak sensitif dan terlalu seksi.

(MACAM-MACAM) INGATKAN KERA RUPANYA JIRAN


Macam mana boleh tertukar tu. Mungkin penembak tu dah rabun kot. 60 tahun dah umur. Yang kena tembak pun umur 60 tahun jugak. Mungkin masa kena tembak tu, makcik tu tengah tunduk kot tak pun dah bongkok.

BUANG BAYI KAT MASJID

Emm..Buang bayi lagi. Ni mesti nak suruh qariah masjid kebumikan mayat anak dia dan pastinya si ibu bagi anak tersebut adalah orang Islam. Time kebumi tau pula nak cara Islam, bila buat perkara tu tak fikir hal Islam ke? Berhentila berzina. Kalu nak sangat, kawin cepat-cepat.


ALOR SETAR, 10 Okt (Bernama) -- Seorang ahli kariah Masjid Ar-Rahman, Alor Merah di sini tidak menyangka beg plastik yang ditemui di hadapan tandas wanita masjid itu malam tadi mengandungi mayat bayi lelaki.

MENGAMUK DI HOSPITAL-TAK PUAS HATI DENGAN LAYANAN

Macam-macam orang sekarang ni. Kalu kat hospital sakit jiwa tak pe la kalu nak mengamuk. Ni kat hospital biasa. Bekas tentera pulak tu. Mesti kuat tu.


IPOH, 9 Okt (Bernama) -- Seorang bekas tentera dilaporkan mengamuk dengan memecah cermin kaunter pendaftaran Hospital Raja Permaisuri Bainun di sini hari ini kerana tidak puas hati dengan layanan seorang petugas.

Timbalan Ketua Polis Daerah Ipoh, Supt Anuar Osman berkata, dalam kejadian pada pukul 11 pagi itu, lelaki berkenaan dikatakan marah apabila petugas kaunter itu enggan menerima wang pendahuluan RM150 bagi membiayai rawatan isterinya daripada jumlah keseluruhan RM800.

SEDAP SEKEJAP TUA DALAM PENJARA

Tua la engkau dalam penjara. Pandai sangat nak rogol anak orang. Kan dah kena. Padan muka. Rosak masa depan ank orang.

KUALA LUMPUR, 10 Okt (Bernama) -- Seorang penghantar surat hari ini dijatuhkan hukuman penjara berjumlah 50 tahun dan 18 sebatan oleh Mahkamah Sesyen di sini terhadap dua tuduhan merogol seorang pelajar di kawasan semak di Gombak, dekat sini, pada April tahun lepas.


Hakim Rozianayati Ahmad menjatuhkan hukuman tersebut terhadap Mohd Mazrin Mustafa, 21, selepas mendapati pihak pendakwaan berjaya membuktikan kes melampaui keraguan munasabah di akhir kes pembelaan.

Tuesday, October 9, 2012

ANAK AMY SEARCH NAMPAK TAYANG PAHA DI ANUGERAH BLOCKBUSTER


Sape-sape yang lihat pasti ada yang terkejut dan ada yang mungkin tak kisah dengan pakaian anak Amy Search, Nabila Huda ketika menghadiri Anugerah Blockbuster 2012. Dia yang hadir dengan pakaian hitam labuh mendedahkan bahagian lengan, perut, bahagian atas dada dan pahanya. Pakaian yang dilihat seperti pakaian artis barat itu menjadi tumpuan juru gambar kerana terlampau seksi.

PATI MAKIN BERANI-ROGOL SEORANG WANITA SECARA BERGILIR SELAMA 4 JAM

Hari ini negara kita digemparkan dengan berita utama Harian Metro yang mengisahkan seorang wanita rakyat Malaysia berumur 28 tahun dirogol oeh 10 orang lelaki warga Myanmar secara bergilir selama 4 jam. Wanita berkenaan diculik ketika menunggu bas di hentian bas dan diculik oleh warga Myanmar.

Kesian wanita tersebut. Dia tidak mampu melakukan apa-apa dan pastinya dia akan mengalami trauma yang kuat. Saya amat berharap agar kesemua 10 lelaki tersebut ditangkap dan dihukum dengan berat, setimpal dengan apa yang dilakukan.

Monday, October 8, 2012

KENAPA HARUAN MAKAN ANAK?

Setiap rakyat Malaysia pasti tau dengan simpulan bahasa 'haruan makan anak'. Ia menggambarkan seorang ayah merampas kehormatan anak perempuannya atau saudara mara lelaki yang mengambil kesempatan ke atas saudara perempuan mereka sendiri.

Mereka tergamak melakukan perbuatan terkutuk tersebut tanpa memikirkan masa depan mangsa yang gelap keran mahkota diri mereka telah dirosakkan oleh orang yang mereka percayai dan mereka sayangi dan juga darah daging mereka sendiri.

KENAPA KHALWAT BERLELUASA?

Setiap hari di dalam akhbar, pasti akan terdapat berita mengenai beberapa pasangan yang bukan muhrim ditangkap berkhalwat. Ada yang ditangkap di hotel budget, ada yang ditangkap di taman-taman yang gelap, ada yang ditangkap di dalam rumah, ada juga yang ditangkap di dalam kereta dan lain-lain lagi.

Ada sesetengah kes, ibu bapa sendiri yang menangkap anak mereka sedang berdua-duaan dalam bilik tidur si anak. Macam mana perasaan seorang ibu apabila anak yang dikandung 9 bulan 10 hari itu sanggup menconteng arang di muka ibubapa mereka sendiri.

Wednesday, October 3, 2012

BAYI IBARAT SAMPAH

Setiap hari, di dada akhbar, pasti terselit berita tentang bayi dibuang, bayi ditinggalkan atau bayi dibunuh. Bila baca berita tersebut, terdetik dalam hati, adakah si ibu itu tiada rasa belas kasihan melihat bayi yang tidak berdosa itu dibuat sedemikian.

Kenapa si ibu begitu kejam sanggup melakukan perkara berikut kepada si kecil yang tidak tahu apa-apa? Mungkin dengan cara kejam begitu, hidup si ibu akan tenang tapi sebenarnya tidak. Apa yang dilakukan oleh si ibu itu pasti akan dibalas dan masa tu, insaf pun dah tak berguna. Benda dah jadi.

PASANGAN ARTIS DIARAH RUJUK

Pasangan dramatis Malaysia, Rashidi Ishak dan Vanidah Imran digesa oleh untuk merujuk Jabatan Agama Islam berkenaan status perkahwinan mereka yang dibina pada 1 Oktober 2000 itu. Ini kerana Rashidi Ishak telah melafazkan cerai kepada isterinya tetapi di dalam filem "Untuk Tiga Hari".

Mengikut kata Mufti Negeri Perak, Tan Sri Harussani Zakaria, walaupun mereka ketika itu sedang berlakon tetapi ia tetap dikira dan perkahwinan mereka tidak sah di sisi Islam. Mereka disarankan untuk meneliti dahulu sesuatu watak atau skrip sebelum membuat keputusan untuk melakonkan scene berkenaan.

SUMBER : ARTIKELYAHOO

Tuesday, October 2, 2012

REMAJA BAWAH UMUR MAKIN RAMAI HISAP ROKOK



Sedih bila lihat budak Tingkatan 1 dah pandai hisap rokok. Lepas itu, asap tu boleh buat pelbagai bentuk lagi. Bentuk cincin la bentuk bintang la, macam-macam lagi.

Bukan masalah bentuk asap yang dicoretkan di sini tapi situasi budak Tingkatan 1 yang mula dah pandai hisap rokok. Bila kita tegur, diorang boleh marah kita balik. Makin teruk perangai budak-budak sekarang.

Apakah punca berlakunya perkara macam ni? Ini adalah antara pendapat saya mengenai perkara ini.

Monday, October 1, 2012

MACAM NI LA KALU KERJA BAWAH ORANG siri 2

Gambar sekadar hiasan.

Saya nak sambung artikel yang dulu mengenai diri saya di bawah tajuk MACAM NI LA KALU KERJA BAWAH ORANG.

Selepas kawan saya mengambil saya di stesen bas, saya pun dihantar ke pejabat tempat saya bekerja untuk melapor diri kepada ketua jabatan saya. Perasaan agak berdebar sambil berkata dalam hati, Ooo ni la tempat keje baru aku, ok jugak. Tapi dalam kepala masih lagi memikirkan isteri dan anak-anak yang ditinggalkan di Terengganu. Macam mana keselamatan diorang? Makin fikir, makin risau jadinya.

(TERKINI) KAWAN AJAK PONTENG TENGOK KAWAN KENA ROGOL

Gambar sekadar hiasan.

Seorang pelajar berumur 15 tahun telah dirogol oleh sekumpulan lelaki di dalam sebuah kedai cuci kereta di Kuala Lumpur. Dia yang sedang dalam perjalanan ke sekolah telah diajak untuk ponteng sekolah oleh kawannya dan di bawa ke kedai cuci kereta tersebut. Dia lalu dirogol oleh sekumpulan lelaki yang telah menunggu di dalam kereta tersebut. Dia meminta kawan yang bersamanya supaya menolongnya tetapi kawan tersebut hanya tengok dia dirogol

Selama 2 hari di dikurung di dalam kedai tersebut dan berjaya meloloskan diri. Dia lalu membuat laporan di balai polis.

SUMBER : MYMETRO

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CATATAN POPULAR