We design a professional website for you in just 7 Days!

PENGIKUT BLOG SAYA

EZYTOPUP



Saturday, October 30, 2010

BENCANA ALAM, ADAKAH KIAMAT KIAN HAMPIR

Assalamualaikum

lama saya tak luangkan masa untuk blog ini kerana sibuk dengan kerja yang tak pernah habis. tapi hari dapat juga saya update blog ini untuk kongsi maklumat dengan anda..

saya memilih tajuk ini adalah kerana pada minggu ini kita telah dikejutkan dua kejadian bencana alam yang telah melanda indonesia iaitu gempa bumi yang menyebabkan tsunami dan juga letusan gunung berapi..

letusan gunung berapi yang dinamakan gunung merapi telah meletus dengan mengeluarkan debu panas yang menyebabkan kematian lebih 30 orang di yogjakarta manakala tsunami pulak telah melanda sumatera yang menyebabkan lebih 400 orang telah meninggal dunia..

adakah ini menunjukkan kepada kita kiamat makin hampir dengan kita kerana antara tanda-tanda kiamat adalah bencana alam?

betul atau tidak, kiamat tetap akan berlaku dan yang tahu cuma Allah Taala.. kita sebagai hambaNya harus lah bersedia untuk hari itu dengan melakukan amal ibadat dengan banyak agar kita akan dilindungi oleh Allah Taala pada hari kiamat nanti..

jadi sama-samalah kita melakukan amal ibadat kepada Allah dengan melakukan zikir, membaca Al-qoran, bersolat, bersedekah dan sentiasa berselawat ke atas junjungan besar Nabi
Muhammad s.a.w agar pada hari akhirat kelak, nabi akan mengingati kita dan akan menolong kita..

wassalam..

sekian
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CATATAN POPULAR