We design a professional website for you in just 7 Days!

PENGIKUT BLOG SAYA

EZYTOPUP



Tuesday, November 27, 2012

ISLAM PADA NAMA

Baru-baru ini, kita telah digemparkan dengan penampilan seorang pelakon wanita melayu yang berpakaian amat menjolok mata di Shout Award. Dengan berbaju yang nipis dan berseluar pendek, dia tampil di hadapan ribuan peminat yang menyaksikan majlis tersebut. Ada peminat yang terkejut dan ada juga peminat yang bersorak apabila pelakon tersebut keluar setelah dipanggil oleh pengacara. Anda tahu siapa pelakon tersebut?


Dia adalah Sara Ali. Sara ni adalah pelakon yang sedang meningkat naik. Dia pernah berlakon dalam beberapa filem hebat seperti Nur Kasih, Songlap dan Penunggu Istana. Dia yang baru berusia 21 tahun dan masih belajar di Lim Kok Wing College.

Inilah yang saya maksudkan. Adakah tiada perasaan malu dalam diri Sara Ali ni?

Itulah salah seorang umat Islam yang sanggup mendedahkan auratnya tanpa ada rasa malu walau sedikit pun. Berasal dari keluarga Islam, sepatutnya dia wajib didedahkan dengan ajaran Islam yang amat menekankan tentang aurat. Sesungguhnya kasihan kepada ayah dan abangnya(jika ada) kerana terpaksa menanggung dosa anak atau adik yang tidak pandai menutup aurat.

Ini seorang lagi pelakon. Baju yang dipakainya lebih elok dipakai ketika berada di rumah atau ketika ingin bersama dengan suami. Siapa yang lihat pasti tidak tahan dengan kulit pahanya yang putih dan buah dada yang jelas kelihatan pasti mengairahkan lelaki yang memandangnya. Gambarnya yang berpeluk dengan beberapa orang lelaki juga pernah tersebar di internet dan dia mengaku itu adalah gambarnya. Kesian siapa yang buat pelakon ni sebagai isteri. Ambik bekas orang peluk.

Cantikkan paha dia. Putih pulak tu. Kesian.

Pelakon tersebut adalah Hanez Suraya. Pelakon ini juga adalah baru dalam bidang lakonan ini dan drama terbarunya adalah Dalam Hati Ada Taman.

Bagi saya, sayang apabila kecantikan yang dimiliki tidak ditunjukkan kepada suami tersayang tetapi telah didedahkan kepada semua yang melihatnya. Suami dia dapat hampas je la. Kesian, kesian, kesian.

Ramai lagi pelakon yang seksi dan berpakaian menjolok mata tetapi kedua-dua pelakon ini memang tengah top dengan gosip dan khabar angin ini. Saya tak follow sangat bab-bab pelakon ni. Cuma saya sedih.

Saya sedih kerana kedua-dua artis ini adalah Islam dan mereka belum lagi mendapat hidayah daripada Allah untuk menutup aurat. Kasihan kepada pelakon ini kerana terpaksa menanggung dosa yang banyak. Begitu juga dengan ayah yang membesarkan mereka. Pasti tak tertanggung dosa itu.

Saya berharap agar mereka berdua dan pelakon perempuan lain diberi hidayah oleh Allah untuk menutup aurat dan tidak mustahil suatu hari nanti, negara kita akan mengeluarkan filem dengan semua pelakon wanitanya bertudung.

Semoga kedua-dua pelakon ini dan pelakon-pelakon lain sedar akan kesilapan yang telah mereka lakukan dan saya amat berharap mereka akan bertaubat dan kembali ke jalan yang diredhai Allah.

Amiiiiin.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CATATAN POPULAR