PENGIKUT BLOG SAYA

Google+ Followers

EZYTOPUP



Sunday, September 30, 2012

(PANAS) LGBT RANCANG ANJUR HARI LEHER-V


LGBT atau dikenali sebagai Lesbian, Gay, Biseksual dan Transeksual akan menganjurkan Hari Leher-V peringkat kebangsaan pada 1 Oktober ini. Lokasi tidak diketahui. Program ini disokong oleh seorang paderi gay di Malaysia.

(PANAS) FILEM ZIZAN BUAT HAL LAGI

Salah satu adengan dalam filem Hantu Kapcai

Sekali lagi Zizan tampil dengan filem yang menjadi sebutan melibatkan penghinaan kepada agama Islam. Kalau dulu filem Hantu Bonceng, sekarang filem hantu jugak tapi Hantu Kapcai. Pengarah filem Hantu Kapcai ini, Ghaz Abu Bakar menolak dakwaaan mengatakan adegan alam barzakh dan roh yang diselitkan dalam filem tersebut dikatakan berniat menghina Islam.

Saturday, September 29, 2012

(PANAS) NAK DOSA, TENGOKLAH SPANAR JAYA

Itulah ucapan yang diluahkan oleh pengacara MHI, Wardina kepada peminat sitkom itu yang ditayangkan di TV9. Beliau yang sekarang sudah bertudung membuat pengakuan tersebut kerana di dalam sitkom tersebut, beliau masih tidak bertudung. Ada benarnya apa yang dikatakan oleh Wardina itu.

Memang berdosa apabila lelaki bukan muhrim melihat aurat seorang wanita yang bukan muhrimnya. Jadi apakah penyelesaiannya? Pada pandangan saya, elok kalau tidak ditayangkan sitkom tersebut bagi menjaga nama baik sesetengah pihak contohnya pelakon tersebut.

Sebenarnya apa yang dikatakan oleh Wardina itu adalah satu dakwah supaya penonton tidak melakukan maksiat. Dia mungkin tidak boleh menghalang TV9 untuk tidak menayangkan sitkom tersebut tetapi jika penonton tidak memberi sambutan dengan tidak menonton tayangan tersebut, ia pasti akan ditarikbalik.

Friday, September 28, 2012

BAJET 2013-ADA PRO DAN KONTRA

Akhirnya apa yang digembar-gemburkan sebelum ini terserlah pada petang tadi. Dengan baju melayu hijau dan bersongkok, Perdana Menteri kita berdiri gah membaca Bajet 2013 di Parlimen petang tadi. Setiap mata tertumpu kepadanya dan hampir setiap stesen televisyen di Malaysia menyiarkan siaran langsung pembentangan Bajet 2013 tadi.

Kenapa tajuk entri saya begitu? Mungkin ada yang faham dan mungkin ada yang keliru kenapa saya menulis tajuk begitu.

Bajet 2013 yang disampaikan oleh Dato' Seri Mohd Najib Bin Tun Abdul Razak tadi ada kebaikan dan ada keburukan atau perkataan sesuai ialah pembaziran.

Rebat RM 200 bagi pembelian telefon pintar.

Thursday, September 27, 2012

BELANJAWAN 2013-ADAKAH ADA KEJUTAN DARI PM?


Tepat jam 3.00 petang ini, Perdana Menteri akan membentangkan belanjawan bagi tahun hadapan. Pastinya di kepala setiap rakyat malaysia terfikir-fikir, apakah kejutan yang bakal diluahkan oleh Dato' Seri Mohd Najib Bin Tun Abdul Razak di Parlimen hari ini.

Setiap kali belanjawa akan diumumkan, pelbagai pihak akan membuat andaian masing-masing dan pelbagai pendapat dan luahan akan kita dengar. Ramai mengharapkan agar belanjawan yang diumumkan nanti akan dapat membantu kehidupan mereka bagi tahun akan datang.

Wednesday, September 26, 2012

MACAM NI LA KALU KERJA BAWAH ORANG siri 1

Dulu saya bekerja di Kuala Terengganu tapi pada awal bulan Ogos yang lalu, saya terpaksa dipindahkan ke Kangar atas arahan pihak atasan. Mula-mula dapat surat, memang tak boleh nak buat ape. Semua perkara yang akan ditinggalkan, muncul dalam kepala satu persatu. Isteri, anak-anak, kawan-kawan sekerja ditempat lama akan ditinggalkan. Pas tu terfikir pulak macam mane nak sesuaikan dengan keadaan di sana, macam mane nak balik nanti, keadaan kat sana macam mane, boleh ke nak sesuaikan diri, perbelanjaan bulanan pulak pasti akan bertambah, macam mane nak selesaikan? Semua tu datang dengan tiba-tiba tapi saya redha dan terima ketentuan Allah ini dengan hati yang tenang.

Thursday, September 20, 2012

KENAPA NABI KITA DIHINA?




Gambar sekadar hiasan.

Assalamualaikum..Belum pun selesai kes sebuah filem pendek,Innocence of Muslims dibuat untuk menghina nabi, kita dihidangkan pula dengan sebuah syarikat majalah di Perancis, Charlie Hedbo menyiarkan sebuah karikatur berkenanaan nabi kita. Majalah ni memang nak cari pasal la.Majalah ini pernah membuat perkara yang sama pada tahun lepas dan pejabat mereka telah diserbu dan dilempar dengan bom api kerana mengkritik gerakan radikal islam. Selain di Perancis, karikatur menghina nabi juga telah dibuat di negara Denmark.

Thursday, September 13, 2012

(LANJUTAN) GUNA AIR KENCING SEBAGAI UBAT

Berhubung dengan artikel saya GUNA AIR KENCING SEBAGAI UBAT , saya telah membuat pencarian dalam internet berhubung perkara tersebut. Apa yang saya jumpa ialah memang air kencing digunakan sebagai ubat dalam perubatan tapi air kencing yang digunakan adalah air kencing binatang bukan air kencing manusia. Walaupun kedua-duanya adalah sama iaitu najis tapi air kencing manusia tiada disebut. Jadi ada sedikit kekeliruan di situ. Apa pun ini artikel, hadis dan kajian seorang doktor tentang penggunaan air kencing haiwan dalam perubatan.

GUNA AIR KENCING SENDIRI UBAT PENYAKIT MATA


Seorang pelakon terkenal negara kita telah membuat pengakuan bahawa dia telah menggunakan air kencing sendiri untuk mengubati matanya yang terkena jangkitan virus. Boleh ke kita guna air kencing untuk mengubat penyakit?

15 LAWAN 1

Gambar sekadar hiasan

Teruk la perangai pelajar-pelajar zaman sekarang ni, cikgu ke guru ke langsung tak dihormati. Kadang-kadang mari terfikir juga, kenapa perangai pelajar sekarang hodoh sangat, tak macam perangai pelajar dulu-dulu, sangat menghoramti guru. Kadang-kadang, ibu bapa diorang pun, diorang marah, tengking dan macam-macam lagi la.

Seperti yang berlaku di Alor Setar, seorang guru disiplin dipukul oleh 15 pelajar di dalam sebuah kelas. Guru tersebut dah la umur 40 tahun, kena pulak pukul dengan 15 orang, tak ke lembik guru tu. Pas tu cikgu tu jalankan tugas dia sebagai guru disiplin.

Saya harap pihak sekolah ambil tindakan segera dan kalu terdesak sangat, hantar je sekolah pemulihan akhlak. Tak menyusahkan orang lain, susuahkan keluarga dia jer terpaksa gi melawat dia.


Pelajar belasah guru disiplin


ALOR SETAR: Hanya kerana menegur sekumpulan pelajar tingkatan lima tidak menyertai perhimpunan, seorang guru disiplin dibelasah ala samseng oleh sekumpulan pelajar dalam kelas di sebuah sekolah menengah di sini, Selasa lalu.
Kejadian jam 7.30 pagi itu bermula apabila guru terbabit yang berusia 40-an mengesan 15 pelajar lelaki tidak menghadiri perhimpunan sebaliknya membuat bising dalam kelas mereka.
Menurut sumber, guru itu ke kelas berkenaan dan meminta semua pelajar terbabit keluar dari kelas dan pergi ke perhimpunan bersama pelajar lain.

“Selepas memberi arahan itu, guru terbabit meninggalkan kelas namun hanya selepas beberapa langkah dia mendengar pelajar itu semakin bising, seolah-olah memprotes serta mengingkari arahannya.

“Apabila guru itu masuk semula dalam kelas, dia melihat sebahagian pelajar terbabit menendang pintu dan ada yang bertindak lebih berani dengan memecahkan cermin tingkap kelas,” katanya.


sumber : Harian Metro

IPHONE 5 DILANCARKAN

Akhir nya, penantian peminat-peminat Iphone telah tercapai apabila Syarikat Apple telah melancarkan Iphone 5 di pasaran pada 12/09/2012. Dengan paparan skrin yang lebih besar dan sistem pemprosesan yang lebih canggih, tidak mustahil Iphone mampu kembali meraih minat pembeli dan menjadi kuasa nombor satu syarikat pengeluar telefon. Di sini, saya sertakan gambar dan spesifikasi Iphone terbaru Apple, Iphone 5.

Tuesday, September 11, 2012

PELAJAR UNIVERSITI CUBA DIPERKOSA


Berita yang sangat mengejutkan. Pihak universiti harus meningkatkan tahap keselamatan agar perkara sedemikian tidak lagi berlaku pada masa hadapan. Pelajar juga seelok-eloknya kalu boleh pergi ke tandas tu ajak la kawan agar perkara sebegini dapat dielakkan.

MELAKA, 10 Sept -- Seorang pelajar sebuah universiti swasta terselamat daripada cubaan rogol di dalam tandas wanita universiti itu di Bukit Beruang di sini, semalam.

Monday, September 10, 2012

12 TAHUN SUDAH BERLALU

Hari ini (11/09/2012) genaplah 12 tahun peristiwa hitam bagi pemerintah dan rakyat Amerika Syarikat apabila bangunan kebanggaan negara mereka World Trade Center (WTC) runtuh akibat dilanggar oleh 2 buah kapal terbang yang dibawa oleh pengganas.

Kejadian tersebut mengorbankan 3000 nyawa termasuk 19 orang pengganas yang merampas kapal terbang tersebut. Rampasam tersebut dilakukan oleh ahli Al-Qaeda, sebuah kumpulan yang diketuai oleh Osama Bin Laden.

Selain daripada WTC, pusat pemerintahan tentera Amerika Syarikat (Pentagon) juga diserang dengan kapal terbang oleh kumpulan tersebut. Perlanggaran tersebut menyebabkan sebahagian bangunan Pentagon rosak teruk. Sebuah lagi kapal terbang terhempas selepas kakitangan kapal terbang dan penumpang berusaha untuk merampas kembali kapal terbang tersebut dari pengganas. Kapal terbang tersebut hendak dibawa ke Washington D.C.

Sunday, September 9, 2012

(PANAS) ADEGAN RANJANG DALAM FILEM IKUT SUNNAH RASULULLAH

Terkejut sangat-sangat pagi ni bila terbaca satu artikel dari muklumat.my mengenai adegan ranjang dalam filem ikut sunnah Rasulullah. artikelnye anda boleh baca di sini : http://www.maklumat.my/adegan-ranjang-dalam-filem-dikatakan-ikut-sunnah-rasulullah.

Adakah patut perkara macam tu boleh disamakan dengan sunnah Rasulullah? Adakah pengarah filem ini ade bertanya kepada alim ulamak tentang perkara ini? Ini adalah perkara yang sangat serius.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CATATAN POPULAR