We design a professional website for you in just 7 Days!

PENGIKUT BLOG SAYA

EZYTOPUP



Sunday, October 21, 2012

PATI MAKIN BERANI 2-BUNUH ANAK SENEGARA KERANA "GILA"


Terbaca satu berita tentang dua rakyat warga Kemboja telah memukul dan mencekik budak berumur lima tahun sehingga mati. Budak tersebut merupakan anak kepada kawan mereka yang juga warga Kemboja. Budak itu dibunuh dan dibungkus sebelum dibuang ke dalam semak di belakang sebuah semuah. Semua ini disebabkan oleh seorang budak lima tahun mengejek mereka dengan perkataan 'GILA'.


Seorang budak yang tidak mengerti apa-apa telah diperlakukan dengan zalim orang dewasa. Itu daripada bangsa atau negara mereka sendiri. Anak-anak kita pun boleh menjadi mangsa jika perkara ini tidak dielakkan. Adakah pembunuh itu tidak mengerti yang memanggil mereka gila adalah kanak-kanak berumur 5 tahun, yang masih baru nak belajar erti kehidupan?

PATI sekarang makin menjadi-jadi perangai mereka. Mereka sekarang seperti tidak takut untuk melakukan jenyah seperti bunuh. rogol, bergaduh dan merompak. Mereka berani melakukan sedemikian kerana jumlah mereka ramai dan tidak takut kepada undang-undang negara kita.

Dua warga Kemboja itu telah ditangkap dan akan dibicarakan tapi kesian kepada ibu bapa mangsa kerana mangsa adalah anak tunggal mereka. Bangsa sendiri pun mereka sanggup bunuh, inikan pulan warga kita. Berhati-hati lah dan pesan lah kepada anak-anak kita supaya berjaga-jaga dengan PATI ini. Kita tidak tahu perangai asal mereka di negara mereka. Entah-entah yang masuk ke negera kita ini adalah rakyat mereka yang dibuang negeri.

Sama-samalah kita menjaga anak-anak kita dari terjadi seperti di atas.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CATATAN POPULAR